Scientific director of the Research Laboratory Gamers VR Lab, University of Milan-Bicocca, Department of Human Sciences for Education “Riccardo Massa”

Main research interests:

  • Commercial video games and virtual reality content as tools for promoting mental health, with a focus on stress and anxiety management and cognitive training.
  • Video games, principles of gamification, virtual reality, and augmented reality as innovative tools in education and training, with a major focus on promoting social inclusion.
  • Analysis of user experience (UX) and human factors (human factors) related to the use of video games, virtual reality, and augmented reality.

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Direttore scientifico del Laboratorio di Ricerca Gamers VR Lab, Universita’ degli Studi di Milano-Bicocca, Dipartimento di Scienze Umane per la Formazione “Riccardo Massa”

Principali interessi di ricerca:

  • Videogiochi commerciali e contenuti in realtà virtuale come strumenti per la promozione della salute mentale, con particolare attenzione alla gestione di stress e ansia e al training cognitivo.
  • Videogiochi, principi di gamification, realtà virtuale e realtà aumentata come strumenti innovativi in ambito educativo e formativo, con un focus importante sula promozione dell’inclusione sociale.
  • Analisi della user experience (UX) e dei fattori umani (human factors) legati all’uso di videogiochi, realtà virtuale, e realtà aumentata.